dinsdag 3 augustus 2010

Dag 10: Regensburg (1053km)

Ik ben inmiddels aangekomen in Regensburg, Duitsland. Ben tot nu toe erg snel doorgereden (1053km in 9 dagen) dus mijn idee is om het vanaf nu toch wat rustiger aan te doen. Het eerste stuk(je) door Nederland was heel raar om te rijden omdat het toch nog niet echt voelt alsof je er een jaar niet meer terugkomt terwijl dat toch wel zo is. Tot nu toe heb ik vooral de rivieren gevolgd (Rijn, Main, Tauber en nog een paar) en ben net aangekomen bij de Donau. Hier bij de rivieren fietsen er honderden Duitsers maar zodra je ook maar 30 meter omhoog een berg oprijd en de rivieren verlaat zijn ze nergens meer te bekennen! Echte watjes dus...



Ik ben al heel wat Duitsers tegengekomen die vragen "Wohin geht die Reise?" en als ik dan als antwoord "nach China" geef vallen ze bijna van hun fiets af. Een vrouw vond het zelf zo erg dat ze spontaan naar haar portemonnee greep en me 10 euro gaf! Ik probeerde het nog beleefd te weigeren maar voor ik het wist had ik het al in mijn handen en werd ik nog een goede reis gewenst.



In Frankfurt werd ik door Stefan zelfs op een pizza getrakteerd! Over de Duitsers mag ik dus niet klagen. Ook heb ik inmiddels de eerste mijlpaal (1000 km) al bereikt!



Ik ga nu verder langs de Donau tot Budapest en dan verder naar het oosten! Iedereen die een reactie heeft achtergelaten/gegeven heel erg bedankt, ik vind het erg leuk om ze te lezen.

Voor alle fotos van Nederland klik hier
Voor alle fotos van Duitsland klik hier

2 opmerkingen:

  1. I just used the google translation and I hope it translated everything right :D
    so.. now you are in Germany! o.o
    Time files so fast and I feel like you just left your place, but it's alread Aug 2nd with your 1053 km!
    you did a GREAT job Marc!

    I also find that german woman really nice :D she even gave you some money! I suppose everyone asks you all the same questions like "why are yo doing this alone? For how long? To which country?"
    but don't get irritated with this :D I'm sure everybody is interessed!!

    I wonder how you took that picture.. you riding on the bike :/
    someone took it for you?
    By the way, Good luck ;)
    it's great to hear from you
    I know it's hard to find an internet cafe, but...update this site everytime you can!
    wanna hear from you so badly

    :)

    Kwang

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marc,

    Wij vinden het echt ongeloofelijk stoer dat je dit doet.
    Wij gaan je zeker volgen op je site.
    Veel plezier!!

    Ruud en Sylvia en kids ( buren no.6)

    BeantwoordenVerwijderen