zondag 8 augustus 2010

Wenen (1564km)

Ik ben in Wenen! De grensstad tussen west en oost europa. De laatste dagen vanaf Regensburg ben ik hier snel naartoe gereden, heb slechts een nacht wildgekampeerd en ook nog een keer op een camping gestaan zonder te betalen! Dus de zaken gaan goed.
Gisteren toen ik hier heen reed regende het toen ik opstond, regende het toen ik wegreed, regende het toen ik bij de supermarkt kwam, regende het toen ik halverwege was en het regende ook nog toen ik aankwam!!! Ik werd er echt helemaal gek van maar wou per se to Wenen komen dus toch maar 130 km in de regen doorgefietst.

In Wenen kwam ik "gelukkig" de tourist information tegen dus ik kon gelijk even vragen waar de camping is. Er bleken wel vier campings te zijn! Keuze genoeg dus, na de dichtsbijzijnde te hebben uitgezocht (15km) ging ik weer weg en ik stond nog even op de kaart te kijken waar ik nou precies heen moest toen er een Oostenrijker aankwam die vroeg waar ik heen wilde, dus ik legde uit dat ik naar de camping ging en dat het nog 15km was. Waarop hij tegen mij zei dat er ook gewoon een 5km verderop was (in de goede richting voor mij) dus hij fietste even met mij mee, het was een 70-jarige oostenrijker die na zijn pensioen eindelijk eens non-stop kon gaan doen wat hij wou, namelijk: radfahren! Hij heeft me helemaal naar de camping begeleid en ging daarna weer terug naar huis (hij vertelde me ook nog trots dat hij de afgelopen 3 dagen 300 km had gefietst!).

Vandaag ben ik toch nog maar een keer naar de tourist information gegaan en heb gevraagd waar de centrale bibliotheek was(internet) en of die geopend was, ze konden me keurig vertellen waar die was en dat hij 7 dagen per week geopend was. Niet dus! Toen ik daar eindelijk aankwam (het was niet heel dichtbij) was hij gewoon dicht...
Aan de tourist information heb je hier dus niet veel...

Misschien blijf ik morgen nog een dag in Wenen misschien ook niet, hangt er een beetje vanaf hoe mijn voet zich voelt. Ik heb namelijk al een tijdje last van mijn achillespees, dus hopen dat dat na vandaag wat minder is. Ik ga nu nog de Donau volgen tot Budapest (4 dagen) en dan eindelijk van de rivieren weg. Het laatste stuk tussen Passau en Wenen was echt het bekende Donau fietsgebied en daar ben ik dan ook DUIZENDEN anderen fietsters tegengekomen, op zich harstikke gezellig natuurlijk maar niet als je doet waar ik mee bezig ben. Dan kom ik liever duizenden mensen tegen die verbaasd naar een fietser tegen dan duizenden mensen die alleen maar guten morgen zeggen. (ze zijn trouwens allemaal met een tour en hebben dus geen bagage!!)

Foto´s kan ik nu even niet uploaden (kabel vergeten!) dus nog even geduld a.u.b.

6 opmerkingen:

  1. Klikt niet al te best al die regen. Maar ik kan je gerust stellen, in Nederland is het niet veel beter:).

    Suc6 verder komende dagen naar Budapest. Volg je nog de limes route of maak je je eigen route al?

    Groet,

    Diederik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hi Marc,

    We vertrekken morgen als DWAM naar de Eifel.
    Dirk en Mathijs gaan sportief mountain biken, wij doen het wat rustiger aan.
    Wat ga je hard jongen, logisch dat je achillespees gaat protesteren. Een dagje rust en iets minder hard trappen kan al helpen.
    Vanmiddag in mijn mail vergeten het telefoonnummer van Jelle te schrijven, hij is van 9 tot 16 augustus in Budapest. We sms-en z'n nummer nog even door.
    Daar is het Sziget muziekfestival, dus als je er over een dag of 4 bent is het volop aan de gang.
    Auf Wiedersehen!!
    WAD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Marc,
    Leuk je verslag, ik wil je graag blijven volgen.
    Kun je mij in de verzendlijst opnemen, zodat ik een melding krijg als jij je blog vernieuwt?
    Met groet, Willem.

    wterkuile@arsis.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. idd snel gedaan!

    Heel erg leuk om je zo mee te maken.
    Neem je rust als t nodig , dan zal namelijk zo moeten zijn.
    We wensen je een hele fijne tijd.

    groetjes Diana en Co

    BeantwoordenVerwijderen
  5. EEEE PIK,
    Hier Ward, Niek, Abel, Bram en Lion ( de grote fietsliefhebbers en Ward!)
    Je verlaat nu officieel het veilige en vertrouwde West-Europa en stort je in een wereld van Wodka, Stroganov en Kalashnikov's, dus neem vooral wat souvenirs mee voor ons in Nederland. Iedereen is alweer terug van vakantie en we maken ons alweer op voor een nieuw jaartje school/universiteit/hbo (bram)
    Hopelijk heb je een voorspoedige fietstocht en heb je vooral veel plezier!
    Hou ons op de hoogte en we spreken je als je in Iran opgesloten zit!
    Kusjes vanuit Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marc,
    Diederik zit in the states. Alle spulletjes op zijn kamer liggen nog zoals hij ze achter gelaten heeft. Ik heb nog geen bericht gehad maar het is daar nu 3 uur 's nachts (hier 12 uur) dus hij zal wel slapen. (of proberen.) En dan gaat zijn fietsreis ook beginnen. De laatste dagen heb ik me nog een beetje georienteerd waar hij heen gaat. Dwz ik heb alle Vrije scholen en aanverwante initiatieven daar, op zijn kaartje ingetekend. :)
    Heb je inderdaad nog iets van muziek gehoord in Budapest? Je zal wel binnen niet al te lange tijd weer je blog bijwerken. Ben benieuwd. Je bent al verder in Oost Europa dan ik ooit geweest ben.
    Hartelijke groet,
    Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen