woensdag 1 september 2010

Istanbul (3650 km)

Merhaba!

Ik ben in Istanbul maar eerst even Bulgarije:

In Bulgarıje heb ık.....

.... de 3000km gehaald!
.... een temperatuur van 43 graden meegemaakt!
.... 50 kilometer op de snelweg gereden
.... de zwaarste dagen tot nu toe gehad
.... de leukste kınderen tot nu toe ontmoet ın Zvezdets
.... een dag aan het strand gelegen (eıgenlıjk 1 uur van dıe dag!)
.... meer toerısten dan bulgaren gezıen
.... 15 euro (30 lev) gehad van verschıllende nederlandse toerısten ın Nessebar
.... twee steden gezıen dıe ık drıe jaar geleden ook al had gezıen
.... een groot gevecht gevoerd met de vlıegen
.... meer vlıegen gezıen dan ooıt ın mıjn leven
.... 4 vlıegen ın een klap doodgeslagen!
.... zo hard een berg opgereden dat de vlıegen mıj nıet meer konden volgen
.... chocola gehad van de chocoladecourıer
.... 1 lekke band gehad en er 3 geplakt! (rara hoe kan dat....)
.... mıjn eerste betaalde overnachtıng gehad sınds Budapest
.... onder luid getoeter van een vrachtwagen mijn fiets de berm in gestuurd! (weet niet wat er anders was gebeurd...)
.... de grens van Turkije bereikt










Turkije is tot nu toe echt geweldig! Alle turken zitten vrolijk zwaaiend achter het stuur. Vrachtwagens, bussen, auto's, brommers en zelfs de politie zit luid toeterend en zwaaiend achter het stuur. En dat dat dan vanaf de andere kant van de snelweg is maakt helemaal niks uit! Ik word bij elk tankstation uitgenodigd voor de Cay (thee) of koffie en ik hoef maar ergens te gaan zitten of er komt wel iemand een praatje maken, via mijn vertaalboekje kan ik ze in ieder geval antwoord geven op de vragen die ze in het boekje kunnen opzoeken en dat is echt leuk. In Çorlu had ik een publiek van maar liefst 20 mensen verzameld! En terwijl ze allemaal om het vertaalboekje aan het vechten waren moest ik met iedereen op de foto. Ondertussen werd ik bedolven onder de vragen zoals: Can I kiss you? What's your name? Do I smell bad? en nog alle andere vragen die ze maar in het boekje konden vinden. Hier in Istanbul heb ik het prima naar mijn zin, heb straks afgesproken met iemand die hier woont en dan krijg ik even een prive rondleiding. Ook heb ik inmiddels mijn Iraanse visum binnen. Heel erg simpel gisteren aangevraagd en vandaag opgehaald! Ik blijf hier nog een paar dagen en dan ga ik verder, onder luid getoeter, de Turkse wegen onveilig maken.

Klik hier voor de foto's van Bulgarije
Klik hier voor de foto's van Turkije

En voor degene die de teleurstelling van geen nieuw bericht niet aankunnen en op een mailinglist willen, laat me dat dan even weten.
Stuur een mailtje naar mij ( marc.hoekstra.msn@gmail.com ) en dan stuur ik een mailtje rond elke keer als ik wat update.

2 opmerkingen:

  1. hey marc,
    ik geloof dat je een electrische vliegenmepper vergeten bent op reis... wil jij mij ff toevoegen zodat ik ook n mailtje krijg als je een nieuw bericht schrijft?
    groetjes alies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn dat je het zo naar je zin hebt.Vrolijke foto's en veel leven. en dan zijn die vliegen toch minder belangrijk, hoe lastig ook op het moment! Ik heb laatst uitgerekend hoe lang je al weg was. Het lijkt zo eindeloos lang een jaar. Maar na deze eerste etappes mag je wel trots zijn, en voldaan zijn.

    Mathijs en Dirk hebben het erg naar hun zin gehad. Ook leuke foto's. Hier kibbelen de partijen nog steeds met elkaar over wie met wie kan regeren. Misschien moet je weer opnieuw stemmen maar dat zal je een zorg zijn.
    groet en sterkte met alles, Marjolijn, moeder van Diederik

    BeantwoordenVerwijderen